1. Indledning
Disse forretningsbetingelser ("Betingelserne") gælder for al brug af PipePlan ("Platformen") stillet til rådighed af Digitalt Håndværk ApS, uanset om der er tale om brug af Platformens gratisløsninger eller brug i henhold til abonnementsaftale. Når du anvender Platformen, accepterer du derfor Betingelserne i sin helhed.
Platformen omfatter en række digitale værktøjer ("Tjenesterne") specielt designet til professionelle fagfolk i byggebranchen, f.eks. entreprenører, rådgivende ingeniører og andre aktører i branchen. Tjenesterne har til formål at automatisere processer, der traditionelt har været tidskrævende og manuelle, så det bliver nemmere for professionelle fagfolk at navigere i og gøre brug af store mængder data i deres arbejde.
Brugere af Tjenesterne ("Brugere") skal være professionelle fagfolk, som har de nødvendige kompetencer til selv at vurdere det output, der kommer via brugen af Tjenesterne. Brugere er således selv ansvarlige for brugen af Tjenesterne, herunder ansvarlige for at verificere nøjagtigheden af informationer og data, der behandles i Platformen, og Digitalt Håndværk ApS kan ikke gøres ansvarlig herfor.
2. Oprettelse som Bruger
Det er alene professionelle fagfolk tilknyttet en virksomhed, der kan oprette sig som Brugere af Portalen. Ved oprettelse afgiver du følgende oplysninger:
- Navn
- Navn på din virksomhed
- Titel/rolle
- Afdeling
- E-mail
- Kodeord
- Telefonnummer
Når du har oprettet dig som Bruger, er du og din virksomhed berettiget til to gratis konverteringer, inden din virksomhed skal tilmeldes som abonnementskunde for at du kan fortsætte brugen af Platformen. Hvis der allerede er en Bruger fra din virksomhed, som har gjort brug af de gratis konverteringer, kan du ikke oprette dig som Bruger, førend din virksomhed har indgået en abonnementsaftale, hvor du er angivet som Bruger.
Digitalt Håndværk ApS forbeholder sig retten til at afvise Brugere, hvis Digitalt Håndværk ApS bliver bekendt med, at betingelserne ikke er opfyldt.
3. Indgåelse af abonnementsaftale
Når der oprettes en abonnementsaftale, skal virksomheden afgive følgende oplysninger:
- Virksomhedsdata, herunder CVR-nr.
- Fakturamail
Abonnementet træder i kraft ved modtagelse af bekræftelse fra Digitalt Håndværk ApS, og Brugeren får herefter adgang til Tjenesterne i henhold til Betingelserne.
Betalingsvilkår og priser fremgår af den til enhver tid gældende prisliste eller aftale mellem parterne.
Der er ingen binding, og abonnementet kan til enhver tid opsiges med virkning fra udløbet af de måneder, der er betalt for.
Digitalt Håndværk ApS forbeholder sig retten til at justere priserne med 30 dages varsel. Ændringer i prisen vil træde i kraft ved næste opkrævning.
4. Ophør af abonnementsaftale
Når abonnementsaftalen ophører, lukkes Brugerens adgang til Tjenesterne. Digitalt Håndværk ApS gemmer ikke Brugerens data fra brugen af Tjenesterne, og Brugere er selv ansvarlige for løbende at gemme data fra brugen af Tjenesterne.
5. Personoplysninger
Behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med Digitalt Håndværk ApS privatlivspolitik, som Brugeren accepterer ved oprettelse som Bruger. Privatlivspolitikken beskriver, hvordan Digitalt Håndværk ApS indsamler, bruger og beskytter personoplysninger.
I det omfang Brugeren anvender Tjenesterne til behandling af personoplysninger, indgår parterne denne databehandleraftale mellem Brugerens virksomhed og Digitalt Håndværk ApS databehandleraftale, som fastsætter parternes rettigheder og forpligtelser vedrørende databeskyttelse i henhold til GDPR. Databehandleraftalen anses for indgået, når Brugeren accepterer brugerbetingelserne.
Brugeren og Brugerens virksomhed er ansvarlige for at sikre, at behandlingen af personoplysninger i forbindelse med brug af Tjenesterne overholder gældende databeskyttelsesregler.
6. Ansvarsfraskrivelse og professionelt ansvar
Tjenesterne stilles til rådighed som de er, uden nogen garanti for, at de opfylder Brugerens specifikke behov.
Brugeren og Brugerens virksomhed anerkender, at Tjenesterne ikke yder selvstændig rådgivning, men fungerer som værktøjer og hjælpemidler, og enhver brug af Platformen sker på eget ansvar. Brugeren er selv ansvarlig for at verificere output fra Platformen, herunder data fra offentlige registre.
Digitalt Håndværk ApS fraskriver sig ethvert ansvar for Brugerens anvendelse af Platformen og Tjenesterne, herunder indirekte skader, tab af data, økonomiske tab, tabt indtjening, driftstab eller andre former for følgeskader, som Brugeren/Brugerens virksomhed måtte lide som følge af brugen af Tjenesterne.
7. Brug af tredjepartskomponenter
Tjenesterne omfatter i et vist omfang tredjepartssoftware og komponenter, og Brugeren er ansvarlig for at overholde de vilkår, der stilles af sådanne tredjeparter.
8. Værneting og lovvalg
Disse Betingelser er underlagt dansk ret.
Enhver tvist, der opstår i forbindelse med Betingelserne, skal afgøres ved Københavns byret.
9. Ændringer i betingelserne
Digitalt Håndværk ApS forbeholder sig retten til at ændre disse Betingelser med 30 dages varsel. Ændringer vil blive meddelt Brugeren via mail.